måndag 4 maj 2015

Cykeltur grande

Söndagen var solig, men blåsig. Vi grävde och fixade med pallkragarna till odlingslådor och båda barnen hjälpte gärna till. Det var till och med roligare än vad jag trodde, sa Truls. Efter mellis tog tre av oss cyklarna medan jag gick och så gav vi oss iväg mot skogen. Truls och Pär försvann nästan direkt och Hedvig kämpade på i tron att vi snart skulle vara ifatt. Hon fick upp bra fart och gjorde några vurpor varav en var såååååååååhåhåå nära att bli en ansiktsavgjutning i hundbajs. Men de andra gångerna hann jag rädda henne från att tugga morän. Av killarna inte ett spår. Vid hästarna och ute på asfalt igen tyckte jag vi kunde vända och gå hem men hon ville fortsätta. Och vi hade inget bättre för oss och det gick så bra på hojen så vi tog oss ända till Hille IP. Väl där kom vi överens med Pär att mötas vid macken. Nu började hon få trötta ben så jag skjutsade henne en liten bit, så långt min rygg orkade. I utförsbacken åkte hon själv och tjöt iiiiih vilken lolig bana! Strax efter kom Pär och Truls och vi kämpade hela vägen hem. 2,5 km blev rundan! Starkt jobbat! 




Inga kommentarer: