torsdag 16 augusti 2012

Tröttmössor!

Idag har jag, Pär, träffat barnen ca 45 minuter i vaket tillstånd. Båda barnen sov när jag gick till jobbet. Och när jag kom hem hade Truls somnat i förarsätet på bilen, där han suttit och lekt medan Elisabeth ammade Hedvig i baksätet. Truls hade vägrat att sova middag så han var väl trött, stackarn. Jag bar in honom till sängen och lade ner honom där, och han bara fortsatte att sova. Och medan jag lagade mat badade Elisabeh Hedvig, och de kom till köket lagom till dess att maten blev klar, så nu fick jag spendera lite tid med Hedvig sittandes i stolen bredvid medan vi åt. Efter en stund vaknade Truls till, men ville inte komma upp och äta. Vi gav honom nappen, och jag lade mig bredvid en stund, och nu somnade han riktigt tungt. Samtidigt hade Hedvigs mat- och sovklocka ringt för både mat och sömn, så tjejerna hade förpassat sig till soffan när jag kom ut från Truls. Och de låg och sov i soffan när jag stack och hämtade ett paket och köpte mjölk. När jag kom tillbaka sov Hedda fortfarande, så vi passade på att gå ut och fixa i trädgården och garaget, med babywatchen påslagen. Strax före nio gick Elisabeth in och jag stannade ute en halvtimme till. När jag kom in hade Hedvig precis ätit och somnat om, Truls sov fortfarande. Nu är klockan strax före elva och de sover fortfarande, det ska bli spännande att se vilken tid de vaknar i morgon. Truls brukar sova ca11 timmar, följer han den mallen så blir det revelj klockan 04:00... Så det är bäst att jag postar det inlägget här och somnar jag med.

Inga kommentarer: