fredag 17 augusti 2012

Dagens lunch

Idag är jag, Pär, och jobbar i Söderhamn. När det närmade sig lunch, hade jag ingen aning om vart jag skulle åka och äta. Jag styrde kosan mot centrum, längs vägen åkte jag förbi en skylt som pekade mot Liza's Restaurang. Den kunde jag ju bara inte negligera.

Utvärdering:
Liza's är en restaurang av klassisk industriområdesmodell, och lunchgästerna verkar till större delen bestå av pensionerade industriarbetare. Det är väl så att det inte finns så många aktiva industriarbetare kvar här i Söderhamn. Personalen är också den av det äldre gardet, vilket syntes på valet av efterrätt. Burkfruktcocktail och grädde, det har jag inte ätit på 20 år. Jag snodde det röda bäret! Men det smakade inte särskilt bra, kunde lika gärna varit utan. Varmrätten då? Jag tog Dragonkyckling, men de hade vräkt på med soya i såsen, så någon dragon kände inte jag av. Men det smakade helt ok ändå.

Man vet att man befinner sig i Norrland då det serveras Zeunerts Trocadero på pump!

Nej, nu ska jag ut och knacka ner några pinnar, så att jag får åka hem någongång!

Inga kommentarer: