tisdag 19 mars 2013

Lyx i solen!

I flera veckor har jag sneglat på skaren ute på åkrarna mot gamla E4:an och tänkt att den borde man nyttja för lite skejtskidåkning. Och eftersom jag är hemma och VABar den här veckan och Elisabeth kände sig lite hängig i morse och ville vila en stund. Tog jag barnen i vagnen och drog ut och åkte. Hedvig somnade innan vi fått på skidorna nere vid åkern och Truls slocknade till lite då och då. När jag åkt runt i ca 30 minuter tog jag en paus och solade mig lite lutad mot en sten. Men jag hann precis ta bilden av mig själv innan jag hörde "Åka mer vagn!" från kupén. Så det var bara att spänna fast sig i skaklarna och dra iväg igen. Inte mig emot då jag lyckades få tag i en startplats till nästa års Vasalopp, så jag behöver all träning jag kan få. Nu ger det här kanske inte så mycket effekt om ett drygt år, men många bäckar små... Efter en dryg timme ute på åkern, styrde vi kosan hemåt och möttes av en mycket piggare mamma som genast började laga lunch åt oss hungriga skidåkare.

Inga kommentarer: