lördag 11 februari 2012

Back in business!

Vad det verkar så har magsjukan gått över för Truls, och Elisabeth och jag har klarat oss. Men vi ska inte ropa hej ännu.

Men eftersom allt är frid och fröjd har vi haft en skön lördag så här långt. Jag gick upp lite tidigare än resten av familjen och stack iväg på vallakurs med Patrik Ingesson. Truls och Elisabeth sov till nio, men eftersom vi kom i säng först klockan ett i natt så behövdes det lite extra vila.

När jag kom hem från vallakursen så gick jag och Truls ut och lekte i snön. Vi åkte lite pulka och gick bort till isbanan och kollade när ett gäng killar spelade hockey. När jag hämtade en förlupen puck och ropade om det var någon av killarna som var Calle Järnkrok, så svarade inte mindre än tre stycken på tilltalet. från isbanan till bondgården är det inte mindre än ett stenkast så vi stack och kollade så att alla var på plats, det såg ut som det. Sen gick vi hem och åt pannkaka (man kan äta det fast det inte är torsdag), de vuxna fick även en väldigt god hemlagad ärtsoppa.

// Pär



Yiiiiihaaa!!



Tre Järnkrokar på bild samtidigt!

"-Ädä, tattuu!"

Alla verkar vara på plats.

"How are you doing?"

Inga kommentarer: