lördag 29 augusti 2015

Sälen fjällmaraton 21 km

Jobbigt, jobbigt, jobbigt! Uppför, uppför, uppför, stenigt, mjuk och blöt myr, ont i ben och rygg, hala spångar, förmodligen fin utsikt (men den har jag ju sett förr) och det var flera gånger som jag gav upp och gick och försökte få Pär att kuta vidare utan mig. Men så snart det lutade lite utför så fick jag fart och då var det Pärs tur att försöka få mig att kuta vidare utan honom för då fick han ont i knät. Sista 3 km gick ruggigt fort (förutom när vi hade en halv km kvar och det lutade lite uppför igen, jääääklar vad segt det kändes!) men hand i hand spurtade vi i mål och benen skakade, fötterna bultade (slog av en nagel nånstans däruppe) och kön till vätska, godis och dadelbollar kändes som den inte rörde sig öht. 
Efter en stund gick vi till saunaworld på experium och flöt i poolen och sov i relaxen en stund — så himla skönt! 
Sen kom mormor och morfar upp med barnen och efter lite cykling för dem så fick de stanna i stugan medan vi åt på Gustav grill & bar. Härlig dag, trots allt!
 




Inga kommentarer: