tisdag 16 juli 2013

Het lördag

Vi vaknade i ett lagom svalt tält, efter att ha sovit gott. Eller Truls sov gott hela natten, jag lyckades dock hitta en knöl som jag parkerade ryggen på och sov inte så jättebra.


När vi skulle till att äta frukost så kom granntjejen Elin på spontanbesök, och hon var också sugen på lite gröt. Så vi blev fem vid frukostbordet på altanen, mycket trevligt!

Efter frukosten så ville barnen gå hem till Elin för att fortsätta leken där. Hedvig och jag bytte kläder och följde efter. Truls ställde direkt kursen mot Elins bollhav och dök i. Jag satte ner Hedvig bredvid honom, till en början var hon lite skeptisk, men efter några minuter tjöt hon av glädje!








Efter lunch så var det dags att kliva ner i poolen som vi fyllt upp redan igår. Truls och jag plaskade ett par timmar och lekte med vattenbazookan. En liten stund efter att vi ätit mellis så kom Noah, Klara, Barbro och Jesper på besök. Barnen fortsatte plaskandet i poolen, åkte rutschkana och sprutade vatten på varandra. 
Efter några trevliga timmar gick de hem och vi avrundade dagen med lite Thaimat. Truls slocknade i min famn framför reprisen av morgonens sommarlovs-TV.





















Inga kommentarer: